- 0 kr
Leverans- & Fraktvillkor: Alla inkommande order levereras tisdagar eller fredagar. Kommer order in innan kl.07.00 på måndag så skickas ordern på tisdag, kommer ordern in till oss efter kl.07.00 på måndag så skickas ordern senare samma vecka, på fredagen
Skulle någon produkt resta på vårt lager förmedlas detta via packsedeln som bifogas vid varje leveranstillfälle alternativt via mail eller orderbekräftelse.
Önskar man inte få löpande leveranser utan en fast leveransdag i veckan får ni kontakta order@interioren.se för att komma överens om dag som passar er bäst.
Frakt tillkommer på varje order enligt DHL:s fraktkostnader. Vi erbjuder samlade leverans en dag i veckan för att era order ska bli mer prisvänliga. Samt erbjuder vi vikning av mattor för att göra era leverans mindre på längden vilket resulterar i ett betydligt lägre pris för frakt. Vikning av mattor tar vi en avgift på 40:-/vikt matta
Betalning och rabatter: Lojalitetsavtal innebär att antingen lagerhåller ni som återförsäljare 10st fulla serier som fylls på löpande efter försäljning, eller att ni har en komplett mattavdelning från oss med inredning för mattor som fylls upp med enbart våra mattor. Då erhåller man 25% rabatt på prislistan, samt att man får prisskyltar till alla mattor. Vi byter ut alla mattor som utgått mot nya mattor utan extra kostnad, ni får en kredit på mellanskillnaden om mattan som är ny är billigare än den som utgått, alternativt en faktura på mellanskillnaden om den nya mattan har ett högre pris en den som utgått. Vid returer av mattor som utgått där vi byter ut den, står ni som återförsäljare för returfrakten. Vi tillhandahåller fraktetiketter. Utställningsmattor erbjuds 40% rabatt mot uppvisande att de ligger i era butiksmiljöer.
Betalningsvillkor: 30 dagars betalningsvillkor vid godkännande av kreditbedömning. Vid order om större volym kan tre längre betalningstider erbjudas 60dgr, 90dgr & 120dgr. Påminnelseavgift och räntekostnader: Enligt Interiören Carpets Sweden AB:s egna villkor. Påminnelseavgift 60:- räntekostnad 8%
Priser: Vid större valutaförändringar, ökade priser på råmaterial eller annan större förändring inom inrikes- & världsekonomin förbehåller Interiören Carpets sin rätt att ändra priset utan att meddela detta via en ny prislista. Den aktuella prishöjningen görs då i vår webbshop. Det justerade priset kommer skriftligen i den då nästkommande prislistan.
REA-varor: Vid köp av utgående mattor som är på rea finns ej retur-rätt, om ej annat överenskommet. Verklig frakt tillkommer alltid vid köp av rea-varor. Inget undantag.
Transportskador: När fraktbolaget hämtar godset hos Interiören lämnas huvudansvaret om transporten över till fraktbolaget. Därmed ligger det i ert ansvar som kund och mottagare av godset att anmäla alla eventuella transportskador till fraktbolaget samtidigt som de levererar godset. Detta gör ni direkt till chauffören innan ni signerar leveransen. När ni signerar leveransen innebär detta att ni godkänner leveransen. Signerar ni leveransen innan ni anmäler skadan till chauffören så innebär det att ni frånsäger er rätten att reklamera transportskador och på så vis godkänner leveransen som den är. Saknade kolli i leveransen: Skulle det sakna kolli i leveransen gäller samma villkor som enligt ovan "nämnda transportskador". Så fort ni signerar leveransen betyder det att ni godkänner leveransen, även antal levererade kolli. Interiören kan inte ersätta er för saknade kolli om ni inte har anmält detta till chauffören innan ni signerar leveransen.
Kundtjänst når du på e-mail order@interioren.se eller på telefon 0340-620 160